jag sa till dig att jag inte vill bli kär

"vill du ha sällskap?"
men jag måste plugga (med böcker jag inte har) och gå ut med hunden (jag inte äger).

vad som helst för om jag säger ja, då vill du veta saker om mig. lära känna mig. o det är det normalt folk gör. dom konverserar. men jag hatar frågor. hatar när folk vill krypa in under mitt skinn. då springer jag. för livet. men det är det som har varit saken med dig, jag har inte sprungit. inte än. och jag hoppas att jag inte kommer. för det är ju du. 

men man vet aldrig med mig.

har du tänk på att jag kanske är rädd? att mitt hjärta kanske bankar i hundranittio o jag är livrädd att du ska höra? för jag vill ha dig o du ska åka. och det gör mig skräckslagen.

jag sa till dig att jag inte vill bli kär i dig. och ändå gjorde du inget. du har nog glömt att det är svårare att bli lämnad än att lämna. 

det har inte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0