och du är den första människan jag försöker krypa under skinnet.

älskar. förälskad. tycker om. gillar.

varför finns det inget mellanting. jag kan inte säga de tre små orden och jag tycker om dig mer än att bara tycka om.

kom till mig.
var med mig.
för jag är kär.
tror jag.

någon sa någongång till mig att när man är kär vet man det. att det inte är förknippat med något kanske. jag vill vara med dig tills jag har tröttnat på dig. det är stort för att vara mig.

om jag inte hade känt mig så omtyckt av dig hade jag nog aldrig vågat. jag vågar inte blotta mitt hjärta och sedan vänta på att bli krossad eller kramad. jag har inget behov av att kunna säga att du är min pojkvän.

du är min kille, min pojke och min vän. det tycker jag räcker. jag är ju din tjej, din flicka och din vän.

jag hatar att jag tänker så mycket på saker som inte har en lösning, som inte kan ha någon lösning. som bara rinner ut i sanden och man står och ser på.

jag vet att du kommer hålla om andra. och jag med. jag vet att det kan förstöra. du med.
jag tror att jag kommer vakna upp brevid någon annan än dig för att jag vet att du kommer att göra det. för att du känns som någon som vänjer dig, tar seden dit du kommer. gilla läget mer än jag. jag hatar att jag tänker på det sättet. jag hatar ännu mer att det kommer att hända.

då är det inte du och jag längre.

är jag verkligen beredd på att skriva en saga som inte har ett lyckligt slut? är det värt det?
är det värt att inte vara med och skriva en saga som inte har ett lyckligt slut? är du värd det?

jag tror att jag kan komma att älska dig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0